Mijn werkzaamheden hebben tot nu toe de volgende producten opgeleverd:
Zorg voor Energie
- Als projectleider van het project ‘Energie in Smitsveen’ realiseerde ik me dat de daar geleerde lessen ook andere gemeenten kunnen helpen. Daarom startte ik het project ‘Zorg voor Energie’.
Energie Actief Soest
- Voor bewonersinitiatief Energie Actief Soest bouwde en beheer ik de website www.energieactiefsoest.nl.
Energie in Smitsveen
- Voor het project ‘Energie in Smitsveen’ bouwde en beheer ik de website www.energie-in-smitsveen.nl.
Duurzame Bedrijven
- Samen met Gerard Smakman (Innovem) startte ik het project ‘Duurzame Bedrijven’ en bouwde de bijbehorende website http://duurzamebedrijven.nu.
Voor ons gezamenlijke project op het bedrijventerrein Isselt in Amersfoort bouwde ik de projectwebsite http://duurzamebedrijven.nu/isselt.
- Voor de gemeente Amersfoort en de Economic Board Utrecht (EBU) onderzochten Gerard Smakman en ik hoe bedrijven kunnen worden gestimuleerd om aan de slag te gaan met verduurzamen van hun energiegebruik. Het verslag vindt u HIER.
- Voor het Bedrijven Platform Duurzaamheid Soest
- maakte ik een presentatiefolder: Bedrijven Platform Duurzaamheid – oog voor de toekomst;
- schreef ik ‘Duurzaamheidsverhalen’ van tientallen Soester bedrijven.
- deed ik de redactie van het advies van Soester bedrijven aan de gemeente Soest voor het gemeentelijk Duurzaamheidsplan 2016-2020.
- Voor de Bedrijvenalliantie Energiezuinig Soest bouwde ik de website http://Energiezuinig Soest.nl.
Soest Duurzaam
In de gemeente Soest zijn diverse maatschappelijke initiatieven rondom duurzaamheid. Voor de gemeente Soest:
- bouwde en beheer ik de website van Energie Actief Soest,
- schreef ik een advies hoe burgers een actieve rol kunnen spelen in het duurzaamheidsplan 2014-2018 dat de gemeente voorbereidt: Soest duurzaam … door betrokken burgers.
Duurzaam voortgezet onderwijs
Voor het voortgezet onderwijs heb ik een website gebouwd, met een aantrekkelijk digitaal lespakket “Energie op school“, waarmee leerlingen het thema “energie” vanuit de schoolomgeving verkennen. Ze krijgen informatie aangereikt, onderzoeken aan de hand van vijf thema’s (lucht, licht, warmte, apparaten en water) de situatie op school en bedenken in groepjes verbeterplannen.